Retouraanvraag

Retour info

Algemeen

U kan uw bestelling binnen de 14 dagen gratis omruilen in onze winkel. Artikels kunnen ook teruggestuurd worden binnen de 14 dagen na levering van het product. Deze dienen per koerier terug gestuurd te worden naar Schoenen Lorenz BVBA, G.Gezellelaan 14, 3550 Heusden-Zolder.

De rechtstreekse kosten voor het terugzenden naar Schoenen Lorenz BVBA door de consument vallen volledig ten laste van de consument, tenzij de consument kan aantonen dat het geleverde product niet in overeenstemming zou zijn met de beschrijving van het aanbod. 

Enkel het werkelijk betaalde bedrag (excl. verzendingskosten) wordt als een tegoed opgemaakt en dit binnen de 30 dagen nadat de producten op het retouradres werden ontvangen.

 

Retouradres:

Schoenen Lorenz
G. Gezellelaan 14
3550 Heusden-Zolder

 

Deze voorwaarden van herroeping van de bestelling en het vermelde retouradres gelden enkel voor producten aangekocht in de webshop.

Indien de klant een ander artikel wenst toegezonden te krijgen, zijn de portkosten voor rekening van de klant.

Enkel artikelen die zich in de originele verpakking bevinden, samen met alle toebehoren, gebruiksaanwijzingen en factuur of aankoopbewijs kunnen worden teruggenomen. Bij schoendozen is het belangrijk dat ze onbeschadigd aankomen.

De schoendoos dient dus in een andere doos te worden verzonden of verpakt te worden in verpakpapier.

Zullen in geen geval worden teruggenomen:

  • - verkeerd gebruikte, bevuilde, beschadigde of onvolledige artikelen
  • - licht versleten artikelen
  • - geheel of gedeeltelijk versleten artikelen
  • - artikelen die overdreven slijtage vertonen
  • - Artikelen waarvan de verpakking (of een deel ervan) ontbreekt of beschadigd is.
  • - artikelen die op maat van de klant zijn gemaakt
  • - artikelen die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden

 

Werkwijze terugzenden of retourneren:

1. Een terugzending aanmaken:

Ga naar onze website en meld je aan. In ‘Mijn account’ onder ‘geschiedenis van mijn bestelling’ kan u een terugzending of retour aanvragen. Onderaan heeft U nu de keuze ‘Een terugzending aanmaken’. U neemt deze optie en vult onder ‘Toelichting Klant’ de reden in als ook uw IBAN nummer of rekeningnummer en je BIC code.

Onder ‘Mijn teruggezonden producten’ is er nu een item aangemaakt en kan U zien dat uw aanvraag lopende is. Wij zullen vervolgens deze aanvraag controleren en beoordelen.

 

2. Beoordeling aanvraag terugzending:

Wij beoordelen of je aanvraag tot terugzending gerechtvaardigd is. Inden de aanvraag wordt goedgekeurd wordt U per mail op de hoogte gehouden en kan U in ‘Mijn teruggezonden producten’ de retour bon afdrukken. Deze retour bon voegt U bij uw artikelen en stuurt deze op naar het bovenstaand adres. Bij aankomt van de teruggezonden artikelen worden deze artikelen grondig gecontroleerd.

 

3. Terugbetaling:

Indien alles in orde is wordt de retourzending volledig goed gekeurd en wordt er overgegaan worden tot een terugbetaling. De terugbetaling gebeurt per overschrijving binnen de 30 dagen na ontvangst van de geretourneerde goederen. U kan u status van uw terugzending of retour ten alle tijden opvolgen in ‘Mijn account’ onder ‘Terug gezonden artikelen’.

 

 

Verzending via  - Betaling mogelijk met via beveiligde omgeving van Ingenico (Ogone)