Bestelprocedure en levering

Verzendkosten

Voor al de verzendingen werken we samen met BPost. De verzendkosten voor de levering van de producten bedragen, onder voorbehoud van wijziging ingevolge omstandigheden die buiten de wil van de verkoper liggen:

  • - Leveringen in België : Gratis
  • - Levering in Nederland en Luxemburg: 5€
  • - Leveringen in andere landen binnen de Europese Unie: €13

Levertijd

De leveringstermijn voor de producten binnen de Benelux is 2 werkdagen voor de rest van Europa 5 werkdagen. De verkoper zal er alles aan doen om deze leveringstermijn aan te houden. Beide partijen aanvaarden echter dat de leveringstermijn ingevolge uitzonderlijke omstandigheden langer kan zijn dan voormelde richttermijn.

Online aankoopprocedure

Alle producten op de site kunnen online gekocht worden. Je kan veilig betalen via Ingenico (Bancontact, MasterCard en VISA) of via overschrijving.

 

Werkwijze online aankopen:

Aanmaken account:

Wanneer U voor de eerst keer een aankoop doet in onze webshop dient U een account aan te maken. Bovenaan op de homepage kan u ‘Aanmelden’ kiezen.  Geef vervolgens uw emailadres in en klik op ‘Maak uw account aan’. Vul uw persoonlijke gegevens in en kies voor ‘Registreren’ onderaan. Proficiat, U bent nu geregistreerd en kan online bestellingen plaatsen.

 

Maak uw keuzen in onze online catalogus:

U kan nu opzoek gaan naar je favoriete paar in onze online catalogus. Vooraleer U het artikel toevoegt aan uw winkel mand kiest U de juiste maat. Er wordt een overzicht gegeven in ‘Samenvatting bestelling’. U kan uiteraard ook verder winkelen, klik dan op ‘Verder winkelen’.

 

Aankoop afronden:

Controleer het leveringsaders en facturatieadres vooraleer u verder gaat. U heeft de keuze om de artikelen op te halen bij in de winkel of te verzenden  met BPOST. Lees de ‘algemene verkoopsvoorwaarden’ en vind deze aan wanneer U hiermee akkoord gaat en verder wilt gaan. U kan zien dat U nu een betalingsmethode ‘Ogone’ kan kiezen. Om 100% veilig te betalen werken we uitsluitend met Ogone. U klikt op de link en ziet dat U naar een beveiligde pagina van Ogone gaat. Hier kan U een keuze maken uit VISA, Mastercard, Bancontact, ING Home Pay, Belfius, KBC Online en Ideal. Volg nu de betaal instructies van Ogone om je betaling af te ronden.

 

Proficiat met je aankoop:

Zodra de betaling is geaccepteerd ontvangt U een bevestiging van uw aankoop via mail.

Vanaf hier begint het werk voor ons.

 

Opvolging van de bestelling:

U kan ten alle tijden uw bestelling opvolgen op onze website. Meld je aan op de website en ga in ‘mijn account’ naar ‘geschiedenis van mijn bestellingen’. Hier vind U al uw gegevens omtrent uw bestelling terug.

 

Terugzenden of retourneren

 

Algemeen

U kan uw bestelling binnen de 14 dagen gratis omruilen in onze winkel. Artikels kunnen ook teruggestuurd worden binnen de 14 dagen na levering van het product. Deze dienen per koerier terug gestuurd te worden naar Schoenen Lorenz BVBA, G.Gezellelaan 14, 3550 Heusden-Zolder.

De rechtstreekse kosten voor het terugzenden naar Schoenen Lorenz BVBA door de consument vallen volledig ten laste van de consument, tenzij de consument kan aantonen dat het geleverde product niet in overeenstemming zou zijn met de beschrijving van het aanbod. 

Enkel het werkelijk betaalde bedrag (excl. verzendingskosten) wordt als een tegoed opgemaakt en dit binnen de 30 dagen nadat de producten op het retouradres werden ontvangen.

 

Retouradres:

Schoenen Lorenz
G. Gezellelaan 14
3550 Heusden-Zolder

 

Deze voorwaarden van herroeping van de bestelling en het vermelde retouradres gelden enkel voor producten aangekocht in de webshop.

Indien de klant een ander artikel wenst toegezonden te krijgen, zijn de portkosten voor rekening van de klant.

Enkel artikelen die zich in de originele verpakking bevinden, samen met alle toebehoren, gebruiksaanwijzingen en factuur of aankoopbewijs kunnen worden teruggenomen. Bij schoendozen is het belangrijk dat ze onbeschadigd aankomen.

De schoendoos dient dus in een andere doos te worden verzonden of verpakt te worden in verpakpapier.

Zullen in geen geval worden teruggenomen:

  • - verkeerd gebruikte, bevuilde, beschadigde of onvolledige artikelen
  • - licht versleten artikelen
  • - geheel of gedeeltelijk versleten artikelen
  • - artikelen die overdreven slijtage vertonen
  • - Artikelen waarvan de verpakking (of een deel ervan) ontbreekt of beschadigd is.
  • - artikelen die op maat van de klant zijn gemaakt
  • - artikelen die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden

 

Werkwijze terugzenden of retourneren:

Een terugzending aanmaken:

Ga naar onze website en meld je aan. In ‘Mijn account’ onder ‘geschiedenis van mijn bestelling’ kan u een terugzending of retour aanvragen. Onderaan heeft U nu de keuze ‘Een terugzending aanmaken’. U neemt deze optie en vult onder ‘Toelichting Klant’ de reden in als ook uw IBAN nummer of rekeningnummer en je BIC code.

Onder ‘Mijn teruggezonden producten’ is er nu een item aangemaakt en kan U zien dat uw aanvraag lopende is. Wij zullen vervolgens deze aanvraag controleren en beoordelen.

 

Beoordeling aanvraag terugzending:

Wij beoordelen of je aanvraag tot terugzending gerechtvaardigd is. Inden de aanvraag wordt goedgekeurd wordt U per mail op de hoogte gehouden en kan U in ‘Mijn teruggezonden producten’ de retour bon afdrukken. Deze retour bon voegt U bij uw artikelen en stuurt deze op naar het bovenstaand adres. Bij aankomt van de teruggezonden artikelen worden deze artikelen grondig gecontroleerd.

 

Terugbetaling:

Indien alles in orde is wordt de retourzending volledig goed gekeurd en wordt er overgegaan worden tot een terugbetaling. De terugbetaling gebeurt per overschrijving binnen de 30 dagen na ontvangst van de geretourneerde goederen. U kan u status van uw terugzending of retour ten alle tijden opvolgen in ‘Mijn account’ onder ‘Terug gezonden artikelen’.

 

Solden

Tijdens de solden is er ook op onze artikels in de webshop korting. Het is echter wel mogelijk dat er in deze periode extra kortingen worden gegeven in de winkel die niet online worden doorgevoerd.

Op de cadeaubonnen is er echter nooit korting mogelijk! 

 

Online artikels

Alle artikels die we momenteel in de winkel hebben, staan ook online. Dagelijks worden de nieuw binnengekomen artikels op de website geplaatst.

Online bestellingen kunnen geweigerd worden indien het product voor de online betaling reeds in de winkel verkocht is. De klant zal via een e-mail hiervan op de hoogte gesteld worden.

De prijzen in de webshop zijn hetzelfde voor dezelfde artikelen. In de webshop kunnen er echter wel een verzendingskosten aangerekend worden.

Verzendingen binnen België zijn gratis

Tijdens de solden is het mogelijk dat er in de winkel extra afprijzingen zijn die niet op de site worden getoond.

Wij hebben een eigen fotostudio waar we van elk artikel een foto maken. De kleur die op het scherm van uw computer getoond wordt, kan verschillen vertonen met de werkelijke kleur van het artikel. Wij doen er echter alles aan om onze producten zo goed mogelijk in beeld te brengen zodat u als klant voldoende informatie krijgt.

Betaling

Om je aankopen te betalen in de webshop, kan je online betalingen doen via het beveiligde systeem van Ogone.

Nadat je een betaalmiddel (Bancontact, MasterCard of VISA) geselecteerd hebt, kom je terecht op de beveiligde site van Ogone.

Je moet dan het kaartnummer, vervaldatum en controlegetal ingeven. Daar worden ook alle betaalgegevens opgeslagen. Meteen na de betaling ontvang je een bevestiging van de betaling door Ogone.

 

 

 

 

Verzending via  - Betaling mogelijk met via beveiligde omgeving van Ingenico (Ogone)